Saturday, October 18, 2008

daha iyi bir blog için

hazır canım iş yapmak istemiyorken ve cumartesi gecesini evde geçiriyorken (pathetic) bloga neler ekliyebilirim diye biraz geziniyim dedim, bir yazı çıktı karşıma, iyi bir blog nasıl yazılır bu sorularla yönlendirilebiliniyormuş.
benim cavaplarımsa...

Bu yazinin ana temasi neydi ve ben bunu yeterince acik bicim de ifade edebildim mi?
hım , benim yazılarımın ana temaları pek belli olmuyor aslında, genellikle ancak psler açıklıyor.
burdan 0.

Bu yaziyi okuyanlardan ne yapmalarini istiyorum? Yazi onlari bu eyleme yonlendiriyor mu?
insanları çeşitli çikolata markalarına, bazen değişik müziklere, bazen dizilere yönlendiriyor olabilirim, ama ne işe yarar tartışılır.
0.5

Yazdigim sey yararli bir sey mi?
hiç alakası yok.0

Yazdigim sey ozgun mu? (Belki essiz mi diye de cevrilebilir.)
kesinlikle eşsiz(eşsiz=unique, yani tek, değerli anlamı içermemektedir). tamamen kendi fikirlerimi yazdığıma göre 10.

Yazdigim sey beni blogumun hedeflerine yaklastirdi mi, yoksa onlardan uzaklastirdi mi?
şimdi, şöyle düşünelim. blogumun bir amacı var mı ki? varsa benim niye haberim yok? as a blog writer, my only purpose is to write what I'm thinking, that's all. c'est tout.
0

Kullandigim baslik insanlarin ilgisini yaziya cekmek icin uygun mu?
genellikle başlık kullanmaya üşeniyorum aslında.1

Yazim ve dilbilgisi kurallarina uymus muyum?
dikkat ediyorum aslında, fakat yine de internet kullanmaya başladığım zamandan beri çok şey kaybettim dilbilgisinden.
3

Yazdiklarimi daha ozlu bicimde ifade edebilir miydim?
Yararlandigim ve ilham aldigim kaynaklari olmasi gerektigi gibi belirttim mi?
Daha once yazdiklarimdan bu yaziyla ilgili olup bu yazidan link verebilecegim bir sey var mi? Daha once baskasinin yazdigi ilgili bir seye link verebilir miyim?
Bu yazida okurlarin katkida bulunacagi alanlar biraktim mi? Onlari katkida bulunmalari icin davet ettim mi?
Insanlar bu konu hakkinda Google aramasi yaparken hangi anahtar sozcukleri kullanirlar? Yazimi buna gore optimize ettim mi?
Bu yaziyi, konuyu biraz daha acip genisleten baska bir yaziyla nasil destekleyebilirim (surdurebilirim)?


ve bu böyle gider..
sonuç olarak benim blogum burdan 100 üstünden, 500 üstünden, ne üstünden olursa olsun pek de geçer not almıyor, ama öyle bir amacım da yok.

1 comment:

Anonymous said...

Bir kere amaç konusu!Amaç içini dökmek,o anki hislerini,düşüncelerini yazmak...Amaçsız değil.Gayet de başarılı.10
Ana konu düşük not alcak.Ama bazı yazdıklarında ps yapmak dünyanın en gereksiz şeyi olduğu için(ki bu da bir örnek) 0 vermiyorum.Hadi 3 olsun,gönlümden koptu:p Ama ben yazsam kesin 0 olurdu,dimi: ))) Denemiş onaylanmış...
yazdığın şey yararlı mı?Çok yararlı.İçini dökmek her zaman yararlıdır.Ayrıca toplumsal yarar olmak zorunda değil,bireysel yarar sözkonusu burda.Bir de okuyan olarak beni de düşündürebiliyor.Kesinlikle yararlı.8
Bloğun hedefine yaklaştırmak...Burda belli bir konuda değil,minik hakkında bir blog tutuluyor.O halde,minik anlatılıyor,çözümleniyorsa kesinlikle yaklaştırdı.10
Sonuca gelelim: Geçer notu çok rahat alıyor blog.Kendine yüklenme,o benim işim:p

dünyanın en gereksiz ps'i aday no 3: iyi blog nasıl yazılır konusunda blog özeleştirisidir.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails